Hoe ga je als bedrijf om met de coronacrisis? | Yehwang

De huidige omstandigheden rondom het coronavirus raakt iedereen. Klein of groot, elk bedrijf zal iets meekrijgen van de gevolgen. Tegelijkertijd zorgt het er ook voor dat je creatiever dan ooit moet zijn om jouw zaak een nieuwe invulling te geven. Hoe ga je als bedrijf om met de coronacrisis? Hieronder enkele tips…

1) Gebruik social media meer dan ooit tevoren!

Kijk eens of je een online webshop kunt lanceren om een digitaal verdienmodel te creëren. Misschien heb je al een webshop, kijk dan eens naar je social mediakanalen. Zelfs al is een webshop niet te realiseren, dan nog kun je via social media verkopen. Dit biedt weer nieuwe kansen. Verder lezen…

2) Nieuwe fysieke invulling

Naast het feit dat er momenteel online veel kansen liggen, is het ook belangrijk om juist de fysieke kant een nieuwe invulling te geven. Is de klant het gewend om bij jou in de winkel te kopen in plaats van online? Zorg dat dit nog steeds kan op een creatieve manier zoals bijvoorbeeld persoonlijke shopafspraken. Mocht de klant het niet fijn vinden om fysiek langs te komen, kun je ook een videoafspraak opzetten. Zo zet je het fysiek verdienmodel om in een omnichannel verdienmodel waarbij online en offline worden geïntegreerd. Zorg er daarnaast ook voor dat je waardebonnen kunt verkopen. Zo heb je nu wel inkomsten maar kunnen de klanten deze later nog inwisselen.

3) Werk samen met andere ondernemers

In deze moeilijke tijd ontstaat er solidariteit tussen ondernemers en consumenten. Iedereen heeft elkaar nodig. Zet elkaar in het zonnetje op social media zodat jullie samen als ondernemers een groter bereik hebben en dus meer consumenten bereiken. Ook consumenten zijn meer dan ooit bereid om lokale ondernemers te steunen, doe daar je voordeel mee! Heb je een nieuwe kans gevonden voor jouw verdienmodel? Laat dit de consument weten en doe een oproep om dit te delen.

4) Neem de tijd voor onderhoud en optimalisatie

Is het een stuk rustiger door de coronacrisis of helemaal stilgevallen? Pak nu de kans om al het onderhoud en optimalisatie van je bedrijf te doen waar je eerder nooit aan toe kwam. Iedereen maakt zich hier schuldig aan, want klanten gaan (natuurlijk) steeds voor.
Verder lezen…

5) Ga aan de slag met nieuw content

Grijp de kans om nu de website te optimaliseren op basis van content. Ga voor een nieuw design en maak gebruik van SEO-content waardoor jij straks weer bovenaan in de zoekmachines staat. Verder lezen…

6) Maak vast een marketing- en salesplan

Zorg ervoor dat jij klaarstaat met een goed plan als de markt het weer toe laat en geef 100% zodat je de schade van deze weken/maanden zo snel mogelijk kunt inhalen. Kijk welke kanalen je gaat inzetten maar vooral ook welke acties. Het is nu waarschijnlijk goedkoper om te adverteren dus een goed moment om hier gebruik van te maken.
Verder lezen…

7) Maak gebruik van overheidsregelingen

De overheid heeft verschillende regelingen beschikbaar gesteld voor bedrijven. Er wordt alles aan gedaan om de vitaliteit van de economie te ondersteunen waardoor er financiële noodregelingen in het leven zijn geroepen. Voel je dan ook zeker niet beschaamd en maak hier zeker gebruik van. Verder lezen…

De impact van de coronacrisis ga je als ondernemer voelen en helaas is deze voor de meesten negatief. De bovengenoemde punten kunnen je bedrijf in deze tijd verder helpen  en om je voor te bereiden op het moment dat de markt weer gaat aantrekken. Doe nu wat je kunt en wees voorbereid voor als de Corona storm is gaan liggen!

“Sterkte, succes en bovenal blijf gezond!”
Groet team YEHWANG

Contactgegevens

Yehwang Wholesale Jewelry, Fashion & Accessories
Tel.: +31 (0) 318 668 171

Website: nl.yehwang.com
E-mail: [email protected]

Showroom in Amsterdam
World Fashion Centre (WFC), Toren 3 – eerste verdieping,
Koningin Wilhelmina Plein 29
1062 HJ  Amsterdam