Let’s meet again! | Inkoopbeurs showUP | 5 & 6 september 2021

Ready, set, go: inkoopbeurs showUP staat in de startblokken om op 5 en 6 september 2021 terug te keren naar Expo Haarlemmermeer in Vijfhuizen. Vol enthousiasme, met een inspirerende Trendzone en de nieuwste collecties op het gebied van home, gifts en kids.

Let’s meet again

Nadat showUP in september 2020 haar inkoopbeurs op een veilige en verantwoorde
manier organiseerde binnen de richtlijnen van het RIVM, kwam de voorjaarseditie van
afgelopen februari te vervallen vanwege de tweede lockdown. Inmiddels gloort er weer
hoop aan de horizon en rekent de organisatie op een splinternieuwe succesvolle editie op
zondag 5 en maandag 6 september 2021. Wederom zal de beurs zorg dragen voor
goede luchtcirculatie, brede gangpaden, hygiënische maatregelen en indien nodig het
toepassen van tijdslots. Het voorgaande thema ‘Together we showUP’, waarmee de kracht
van samenwerking tussen standhouders en bezoekers werd benadrukt, blijft ook deze
editie relevant. Ditmaal zal het motto ‘Let’s meet again!’ de boventoon voeren: na veel
digitaal contact is het tijd om elkaar weer fysiek te ontmoeten en in levende lijve te zien,
zonder beeldscherm.

     

Maya Kol & Daan van Trigt

Organisatoren Maya Kol en Daan van Trigt: “We kijken ernaar uit om inkopers, merken, winkels en journalisten weer met elkaar te verbinden op de beursvloer. Na een lange periode waarin de contacten veelal vanuit huis onderhouden werden, willen we bezoekers graag trakteren op nieuwe connecties, ideeën en inkoop-inspiratie. Er gaat immers niets boven live contact, waarbij nieuwe producten daadwerkelijk gezien en gevoeld kunnen worden.”

Inkooptrends

Van materiaal-, kleur- tot woontrends: ook dit inkoopseizoen heeft de corona-crisis nog
zijn weerslag op het huidige aanbod cadeau- en woonaccessoires. Want van een woning
een extra fijne plek maken, is belangrijker dan ooit gebleken. Tegelijkertijd heeft de
consument het buitenleven ontdekt: zelfs in de winter wordt flink wat tijd buitenshuis
doorgebracht. Goed voor jezelf én elkaar zorgen voert de boventoon, selfcare is een
populair toverwoord en betekenisvolle cadeaus vinden nog steeds gretig aftrek. Benieuwd waar de consument nu écht behoefte aan heeft? showUP licht alvast een tipje van de sluier op met drie inkooptrends voor komend seizoen.

Unlimited Outdoor

Wind, regen of kou: het houdt de mens niet langer tegen om een frisse neus te halen.
Massaal brengt men meer tijd buitenshuis door en ook de vakantie in eigen land wint aan
populariteit. Zelfs in de winter: warmtedekens, thermosflessen met warme drank en dikke
sokken gaan mee in de rugzak. Durfals zwemmen het hele jaar door in natuurwater en een
ommetje maken lijkt de nieuwe volkssport nummer 1 geworden. Oftewel: buiten is het
nieuwe binnen!

         
Dopper / Kosmos Uitgevers / Roadtyping / Terra Lannoo

Power to the people

Een jonge garde staat op de bühne om vastgeroeste patronen te doorbreken: Greta
Thunberg vraagt aandacht voor het klimaat en Black Lives Matter strijdt tegen politiegeweld en racisme. De aandacht voor gendergelijkheid groeit en traditionele
hokjes gaan overboord. Bijpassende merchandise blijft niet achterwege: activistisch,
eerlijk, confronterend, nietsverhullend en soms gepaard met een flinke dosis humor.

         DOIY / Kut.Illustraties / Blossom Books / Bitten Design

Japandi

Een match made in heaven: de minimalistische stijl van Japan, gecombineerd met het eveneens serene smaakgevoel van Scandinavië. Oftewel, de populairste woontrend van het moment. Eén die rust en veiligheid uitstraalt, zelfs wanneer de wereld op zijn kop staat. Natuurlijke materialen, ton-sur-ton-aardetinten en ambachtelijke accessoires leveren een tijdloos interieur op, dat toch helemaal van nu is.

          k’willem in huis / LFK magazine / Scandinavia Form / Bloomingville

Trendzone – The Grid

Trendforecaster Jan Agelink presenteert deze editie in de Trendzone zijn visie op het nieuwe – lokale – winkelen. Door de pandemie hebben we nieuwe patronen ontwikkelt
waarin online shoppen enorm is gegroeid maar zagen we ook de belangstelling voor de lokale winkel enorm toenemen. Persoonlijke aandacht en service worden juist nu enorm gewaardeerd.

Deze ontwikkeling gaan we vormgeven in een inspirerende Trendzone. De buurtwinkel, spannend design en e-winkel worden vertaald in een inspirerende omgeving die we THE GRID hebben genoemd.

Praktische informatie & Contactgegevens

showUP herfst/winter 2021
Zondag 5 & maandag 6 september
Expo Haarlemmermeer
Stelling 1, Vijfhuizen
Gratis toegang na registratie via de website.

Website: www.showup.nl
Instagram: @showup