Fatboy | Design collectie zitzakken, verlichting, stoelen & bankjes, tafels en accessoires

Bij Fatboy maken ze een eigen versie van (zit)meubelen, verlichting, stoelen & bankjes, tafels en accessoires. Beeldbepalende ontwerpen met een twist en vol vindingrijkheid, want voor elk detail gaan ze op zoek naar de fun en functionaliteit.

Merk IN BEELD

De start

Het verhaal van Fatboy begint in 2002 met een oversized zitzak. Al snel bleek de hele wereld zin te hebben om onderuit te zakken op deze onverwachte vervanger van de stoel. In huizen, op terrassen en op evenementen, overal zag je mensen zitten en hangen (met een grote glimlach) op deze zitzak!

Het design

Van het labeltje aan Edison the Petit tot de knopen achterop The BonBaron, alles heeft een functie. En daar gaat maanden ontwerpen, testen en verbeteren aan vooraf. Dat doen ze met een eigen designteam én ontwerpers met dezelfde designvisie. Samen werken zij aan nieuwe klassiekers van de hoogste kwaliteit, zodat de koper er jarenlang van kan genieten.

     

De mensen achter het merk

Volgens de mensen achter het merk is het elke dag een feestje om het plezier van Fatboy te delen met de rest van de wereld. Maar dat feestje moet natuurlijk wel door iemand geleid worden! Dat zijn CEO Petra en Creative Director Pauline. Aangevoerd door deze powervrouwen werkt het team elke dag ‘met een big smile aan design with a smile’. Pauline werkt met het designteam & ontwerpers (waarmee ze een klik hebben) aan nieuwe klassiekers en aan updates van favoriete producten. Zoals The BonBaron, Pauline’s favoriet. Pauline zit altijd vol ideëen en ontwerpt zelf ook mee. Droombaan, zeg je? Is ze het roerend mee eens. Als CEO brengt Petra het merk steeds weer naar het volgende niveau, zodat ze zoveel mogelijk huizen, tuinen, kantoren en feestjes vrolijker kunnen maken. Petra’s favoriet? Original Slim Velvet, voor overdag of om ’s avonds heerlijk op onderuit te zakken.

Nieuw in het assortiment

Fatboy blijft innoveren. De nieuwste innovaties zijn pas intern gepresenteerd, waaronder een warmtekussen en -deken collectie, een nieuw lounge object en een iconische design stoel.

         

         

Waar kunnen retailers inkopen?

Voor COVID was Fatboy op beurzen te vinden in Parijs, Stockholm en Keulen. Nu dit de afgelopen twee jaar niet mogelijk is, werkt het merk met online retail shows waar ze de nieuwe innovaties én hero’s tonen. Daarnaast hebben zij een fanatiek team van Brand Ambassadors die retailers fysiek bezoeken om zoveel mogelijk van de collectie te laten zien. Op het business platform staat alle informatie verzameld en kunnen ook orders door retailers ingevoerd worden.

Business platform

Thanks for sharing!