Retailbeurs Utrecht staat weer bol van kwaliteit | Trends, topmerken & vakkennis

Wanneer je op zoek bent naar hoogwaardige producten, ben je bij de Retailbeurs Utrecht weer op de juiste plek dit voorjaar. Op 10, 11 en 12 maart staan de standhouders uit het hogere segment weer voor je klaar met prachtige collecties, nieuwe modellen en innovatieve producten.

“Het is echt weer de plek waar je als retailer moet zijn voor de beste inkopen van het jaar. Je vindt er de trends van de kwaliteitsmerken waar jouw klanten het komende jaar van gaan smullen”, toont Marieke Groot, Manager Trade Mart Utrecht, enthousiast aan de hand van de standhouderslijsten van de etages Jewels & Watches, Fashion & Lifestyle en Kitchen & Design.

Een beursvloer vol kwaliteit sinds 1917

De speciale vakbeurzen in het gerenommeerde inkoopcentrum van Jaarbeurs bieden altijd een combinatie van vaste exposanten in de verschillende segmenten en de gastexposanten die enkel in het voor- en najaar hun winkelwaar aanbieden in Utrecht.

“De Retailbeurs is één van de, zoniet dé, oudste beurs van Jaarbeurs. We vonden in het archief beursposters van 1917. Ook toen trokken winkeliers al in grote getale naar Utrecht om hun inkopen te doen”, laat Groot zien. De beursmanager beseft heel goed hoeveel er in al die jaren veranderd is in de branche: “De juwelier van vroeger had een heel ander werkveld dan de juwelier van nu. De snelheid waarmee trends de markt vinden en verlaten, de vele copycats, een kritische consument die veelal niet loyaal is en een online concurrentie… ga er maar aanstaan!”.

Gerenommeerde merken en nieuwkomers

Alle ontwikkelingen hebben de afgelopen decennia echter ook meer bewustzijn op de waarde van kwaliteit gelegd. “Wanneer een merk jaar in jaar uit kwaliteit en trends kan blijven leveren, weet je als juwelier dat je bij de goede leverancier zit. Onze beursvloer staat bol van precies dat soort leveranciers. Daar zijn we trots op en we kijken samen met hen uit naar een nieuwe seizoen”, glimlacht Groot. Op de exposantenlijst van de drie etages prijken als altijd de gerenommeerde fabrikanten, bekende merken en nieuwe leveranciers in de markt.

Gerenommeerde merken en nieuwkomers

Naast een veelzijdige beursvloer heeft het team van Trade Mart Utrecht ook voor deze Retailbeurs weer geïnvesteerd in het aanbod vakkennis. Met verschillende lezingen en workshops, is de Retailbeurs een inspirerende omgeving. Sluit bijvoorbeeld aan bij de lezing van Bitch The Agency over de toekomst van marketing ‘Van zichtbaarheid naar onvergetelijk!’ Tijdens deze boeiende sessie gaan deze experts dieper in op de essentie van een ijzersterke onderneming.

De entree voor de voorjaarsbeurs in Utrecht op 10, 11 en 12 maart is gratis voor retailers, die zich gemakkelijk kunnen registreren met hun KVK-nummer. Ook de lezingen en workshops zijn kosteloos voor beursbezoekers. Houdt de website en social media in de gaten voor het programma!

Meer info + gratis registreren Retailbeurs Utrecht

Thanks for sharing!